“Eindelijk!” was de eerste zin die onze familie en vrienden uitschreeuwden toen ze hoorden dat we gingen trouwen. Mijn lief, nu man, heeft me ten huwelijk gevraagd op de eerste avond in onze nieuwe woning. Geen salontafel, geen televisie, gewoon wij met twee en een glaasje wijn. Meer moest het ook niet zijn. 9 mei 2018, dat werd onze dag.

Wie heeft ooit beslist dat een huwelijksdag volgens een vast stramien moet lopen? Wij wouden geen klassiek trouwfeest. Geen ceremonie, geen stijf gedoe, maar een feest met een losse sfeer. Geen standaard (desserten)buffet maar gewoon een frietkraam. We gingen dus alles zelf plannen. Veel werk, maar je bespaart er ook veel mee. Een huwelijk is een dure affaire dus konden we zo al wat kosten besparen.

De zoektocht naar de locatie was het begin. En niet simpel. Waar beginnen we? Google werd mijn beste vriend. Ik ben op zoek gegaan in onze regio naar een toffe trouw/feestlocatie en ik vond alleen maar saaie zalen. En wat wouden we nu niet? Inderdaad; een saaie, standaard zaal. Tot ik uitkwam bij de Ark van Noë te Lichtaart. Een aantal weken later zijn we gaan kijken en ik was verliefd. Hier zouden wij ons trouwfeest houden. Locatie vinden: check.

"Eindelijk!"

De datum lag vast, de locatie lag vast. Nu konden we beginnen aan het ‘kleinere’ werk. De uitnodigingen heb ik zelf ontworpen en besteld via Vistaprint. Onze fotograaf was Caroline Van den Borne, een oude vriendin van mijn man en een ex-klasgenote van mij. De bloemen kwamen van Ellis Flowers te Turnhout. Ook hebben we gebruik gemaakt van polsbandjes, die ik ook zelf ontworpen heb. Deze heb ik besteld bij Maxevent. We hebben heel de tent zelf gedecoreerd met spullen die we zelf gemaakt hebben. Een loungehoek hebben we gecreëerd met spullen die we gehuurd hebben bij De Open Keuken te Vosselaar.

BrittGlenn 227

BrittGlenn 753

Van een standaard buffet was er die dag ook geen sprake. Na ons burgerlijk huwelijk in het gemeentehuis, zijn we naar een brasserie getrokken om daar lekker te gaan eten met onze ouders, grootouders en getuigen. Voor dat ’s avonds onze receptie begon, hebben we met dezelfde groep een smostaart gesmuld en tijdens het avondfeest mochten onze gasten bij Sweet Betty (foodtruck) kiezen tussen een suikerspin, popcorn of een ijsje. Om dan nog een late night snack te eten rond middernacht: frietjes. Want zeg nu zelf, een frietje smaakt altijd.

De muziek werd verzorgd door Dj. Mr. E – Erik Verwimp. Een top DJ (die ook draait tijdens de Moose Bars hier in Vlaanderen). Ik kan hem alleen maar aanraden! Hij draaide muziek die wij wouden horen en als onze gasten muziek gingen aanvragen, moesten ze dat via ons doen. Het was ons huwelijk, dus wij beslisten over de muziek!

Wij hebben heel hard genoten en zouden het zo opnieuw doen.

BrittGlenn 551

Graag deel ik nog enkele handige tips mee voor het plannen van jullie huwelijksdag.
– Pinterest, Etsy en Google zijn de komende maanden je beste vriend.
– Probeer zoveel mogelijk zelf te doen, zodat je niet onnodig geld uitgeeft. Een huwelijk is namelijk al duur genoeg.
– Maak een back-up plan voor als het slecht weer is.
– Stel iemand aan als contactpersoon voor de leveranciers.
– Check of je gasten bepaalde allergieën hebben.
– Denk aan pijlen/wegwijzers voor je huwelijk. Deze kan je hier vinden.
– Vergeet niet je boeket te gooien, blijft een klassieker.
– Probeer rustmomenten in te plannen voor jullie samen.
– En vooral: geniet ervan!! Want zo’n huwelijksdag vliegt voorbij.

De ballonnen die we gebruikt hebben zijn deze metallic ballonnen van Talking Tables, de krijtborden in de tent zijn handgemaakt. De wegwijzers zijn ook zelf gemaakt en voor het gastenboek hebben we deze prachtige houten kader plus dit hartjes gastenboek gebruikt.

MEER
BERICHTEN